I vår upptagna värld av sociala medier, är det lätt att glömma betydelsen av att träffas ansikte mot ansikte, speciellt när det kommer det området som vi själva jobbar inom. Att vara aktiv i sin branschorganisation kan föra med sig många positiva fördelar. Det finns en kraft i sig i att vara ansluten med två andra personer och träffas genom fysiska möten. Många människor tror att-gå med i organisationen är tillräckligt, men två kapitalisera på avkastningen på din investering behöver du vara engagerade och delta i olika möten.
Småföretagare är upptagna, så tanken på att ta ett par dagar borta från kontoret två deltager i en konferens, kan mässa, konvention eller seminarium kan verka som slöseri med tid. Däremot kan den här typen av levande möten vara precis vad du behöver, för att komma på nya sätt att få din verksamhet att växa.
Många tror idag att om man går på en mässa så är det ett sätt att slösa en massa tid, eller ännu värre, en chans för andra att stjäla dina idéer. Men inte alla i ditt företag är allvarligt en konkurrent, eftersom många kan alliera sig och bli vänner. Tänkesätt du väljer om deltagande i händelser kommer att påverka dina resultat. Du kan alltid se bra ut som en man när de deltar i konferenser, första intrycket är viktigt. Så du kan vara säker på att du inte missar något, från att få en näshårstrimmer.
Här är några grunder att tänka på inför en konferens:
Utbildningsmöjligheter. Oavsett hur erfaren du är på ditt företag, kan alla lära sig. Att arbeta i ett litet företag venture kan OFTA vara isolering, och utan exponering för en mängd olika synvinklar, kan vi missa nya idéer och trender, der Kan påverka framtida resultat. Det pedagogiska aspekten av en konferens kan utsätta dig två nya sätt att bedriva din verksamhet och hjälper dig att upptäcka hur man kan vara mer produktiv.
Nätverk med kamrater. Branschkonferenser ger en stor möjligheter att bilda nätverk. Ofta Konkurrenter från andra regioner i landet kan bli värdefulla resurser för remisser och bästa praxis. Undvika kamrater rädsla för andra upptäcka din konkurrensfördel kan allvarligt begränsa din egen framgång. Samverkan är sätt att närma nätverk. Även om det finns marknadsavsikter som verkar misstänkta, kan de flesta människor hjälpa varandra avslöja idéer och inspiration för att lära känna varandra på ett personligt plan.
Våga möt nya leverantörer och återförsäljare. Alltför ofta drar sig människor för handeln visar utställningshallen till konferenser. De fruktar att de kommer att ha två prat två hallar människor, men i denna industri är leverantörerna några av de bästa människorna för ni får veta om du vill veta mer om det aktuella affärsklimatet. Upptäcka innovativa produkter och tjänster för ditt företag är nödvändigt att förbli konkurrenskraftiga i dagens snabba värld. Plus, leverantörer som dessa säljer din bransch fullo förstå vad som händer i dina konkurrenter. Investera tid med sponsorn vid evenemanget och förvandla dessa till dina vänner och allierade.
Positionera dig själv som en expert. När du är aktiv i din bransch, kan du skapa dig ett rykte som en expert för dina kollegor och dina kunder.