Det finns många anledningar man kan vilja ha att organisera sitt liv, till exempel kan det vara för att hålla i ordning på alla rutiner man måste utföra under dagen, om man har något projekt på gång, där man har en hel del att hålla koll på, eller om du kanske öppnar ett eget företag och behöver organisera. Det finns tusentals anledningar att vilja ha kontroll över ditt liv, och det har blivit väldigt mycket enklare med hjälp av teknologi.
Det finns tusentals appar du kan använda för att enkelt organisera upp och dela med dig av dina tankar, filer och händelser. Och det bästa är att man enkelt kan dela med sig av det till andra parter som också kan se hur din struktur ser ut.
Det finns flera exempel på till varför detta kan behövas. Säg att du till exempel vill köpa en ny torktumlare, det kan krävas en hel mängd med research för att tillslut hitta den perfekta tumlaren. Ett tips kan vara att börja med att surfa in på test-torktumlare.se för att se vilka som är bäst i test. Samla på dig all data du behöver, pris, vad andra tycker och vart de finns att köpa – så kan du enkelt göra ett val efteråt. För att göra detta krävs det dock ett något verktyg för att kunna sammanfatta allt – och det är där applikationer för att organisera kommer in i bilden. Här är några av våra favoriter som man kan använda till just det:
Google Keep
Google har en mängd med applikationer för att organisera sitt liv och sina tankar. Till en början kan man se över Google Keep – ett anteckningsprogram där man kan skapa hur många anteckningar som helst. Man kan färgkoda, lägga in olika ”labels” på dem och pinna dem till toppen så att man enkelt kan ta del av dem. Man kan även göra checklistor som är perfekt att ha om man vill checka av någonting. Det finns väldigt många möjligheter med Google Keep, och appen finns tillgängliga på samtliga telefoner, men också på nätet – vilket gör det väldigt enkelt att komma åt den.
Google Sheets och Google Drive
Detta går även att kombinera med andra av deras verktyg. Till exempel har de Google Sheets som är deras motsvarighet till Excel, där man kan sammanfatta allt i kolumner. Google Drive är perfekta verktyget för att spara alla filer du har för att enkelt komma åt dem uppe i molnet. Även här kan man ladda hem en applikation på mobilen, som ger till tillgång till alla filer du har sparat. Du kan också enkelt dela med dig av en länk till en av dina filer om du behöver dela – det är bara att kopiera och skicka till dina kompisar. Om du ska organisera, ser till att använda dig av Googles verktyg!